مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری زبان و ادبیات فارسی

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری زبان و ادبیات فارسی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه زبان و ادبیات فارسی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه ادبیات فارسی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.رشته زبان و ادبیات فارسی از کهن ترین رشته هایی ست که همواره در دانشگاه ها و مراکز عالی تدریس می شود. این رشته که جز زیرمجموعه علوم انسانی ست از پرطرفدارترین رشته های موجود این مجموعه محسوب می شود، که حتی علاوه بر ایران در برخی از دانشگاه های معتبر و معروف جهان مانند هاوارد، آکسفورد و همچنین دانشکده های ایالت آریزونا، نیویورک، بوستون و … نیز تدریس می شود. گستردگی حوزه های موضوعی برای انجام پایان نامه ادبیات فارسی از جذابیتهای این رشته می باشد.

در رشته زبان و ادبیات فارسی با حافظ و مولانا و مثنوی اش به عرفان و تصوف وارد می شویم و با منطق الطیر عطار هفت شهر عشق را می پیماییم. در خلال داستان ها و نقد آن به قلمرو جامعه شناسی ورود می کنیم و با چراغ گرد شهر می چرخیم، با بررسی داستان ها و نظریه های روان شناسانی همچون فروید به دنیای روانشناسی سفر می کنیم و در خلال اسطوره ها به یونان و روم می رویم. و همچنین توسط اشعار نظامی با دلدادگانی همچون خسرو و شیرین و لیلی و مجنون آشنا می شویم.

 

انجام پایان نامه ادبیات فارسی در تمامی گرایش ها

رشته زبان و ادبیات فارسی در کارشناسی مانند بسیاری دیگر از رشته ها گرایش بندی نشده است، اما در مقاطع ارشد و دکتری دارای گرایش هایی ست. همچنین باید بیان داشت که بیشتر فارغ التحصیلان این رشته زبان و ادبیات فارسی محض خوانده اند یا در انتخاب موضوع انجام پایان نامه ادبیات فارسی سراغ حوزه ادبیات محض رفته اند.

برخی از مهمترین گرایش های زبان و ادیبات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری عبارتند از: نظریه و نقد ادبی، ادبیات پایداری، آموزش زبان فارسی، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات عامه و …

 

انجام پایان نامه ادبیات فارسی – ادبیات پایداری در مقطع ارشد و دکتری

رشته ادبیات پایداری (ادبیات جنگ) رشته ای نو و جدید است که با رویداد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارزش و اعتبار ویژه ای یافته است. فارغ التحصیلان این رشته پیرامون ادبیات متعهد و ادبیات پایداری در سطح عالی به نشر و خلق آثاری در این زمینه می پردازند و به این ترتیب فرهنگ پایداری، مقاومت و ایستادگی مقابل جامعه استبداد، از خودگذشتگی و ارزش های دفاع مقدس را ترویج می دهند و به این ترتیب رسالت خود را به نحو احسن به انجام می رسانند. در این رشته دانشجویان ادبیات مقاومت برخی از  کشورها مانند فلسطین، عراق، افغانستان و … را آموزش می بستند.

 

انجام پایان نامه ادبیات فارسی رشته نظریه و نقد ادبی

در این شاخه از رشته زبان و ادبیات فارسی که به دانش سنجش متن نیز معروف است به تببین و تفسیر متن، نوع نگرش و ساختار آن، و همچنین نقد و تحلیل نظریه های ادبی و سیر تکاملی آن در جهان پرداخته می شود.

 





برچسب ها : ,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.